Informatie voor cliënten

Heeft u vragen over ondersteuning of hulp? Dan kunt u contact opnemen met onze cliëntadviseurs. U kunt vrijblijvend een afspraak maken voor een gesprek. Dat kan op een van onze locaties, maar ook bij u thuis.

De cliëntadviseurs van SHDH kunnen u van dienst zijn als u vragen heeft of informatie wilt op het gebied van wonen, zorg en welzijn voor ouderen in Haarlem en omgeving.

De cliëntadviseurs kennen de sociale kaart en de mogelijkheden in uw buurt.
Zij kunnen u informeren over Wonen en Verblijf in een van onze locaties, de mogelijkheden van Zorg Thuis, het bezoeken van Dagcentra of de diensten van Behandeling en Begeleiding. De cliëntadviseur kan ook vragen over de wachtlijstenvoor onze locaties beantwoorden.
Samen met u zoekt de cliëntadviseur een passend antwoord op uw vraag. Zij ondersteunt u bij het maken van een keuze uit het aanbod van zorg- en dienstverlening in de regio. Zij denkt met u mee over creatieve oplossingen, ook buiten het bestaande aanbod.
De cliëntadviseur kan voor u bemiddelen en zorgen dat u bij de juiste hulpverlener of instantie terechtkomt. Ook kan zij behulpzaam zijn bij het aanvragen van een indicatie.

Meer informatie over de eigen bijdrage voor de Wlz en de WMO vindt u op de website van het CAK.